Begeleiding voor mensen met chronische gezondheidsklachten die in loondienst werken.
Werken is een belangrijk onderdeel van uw leven. Als u een functie hebt die bij u past, geeft u dat zelfvertrouwen, het levert u sociale contacten op en het draagt bij aan uw lichamelijke en mentale gezondheid.
Als u een chronische aandoening krijgt, veranderen de omstandigheden. U loopt tegen allerlei knelpunten aan op uw werk. Toch wilt u graag blijven werken.
U bent op zoek naar antwoorden op de vraag hoe u uw werk en uw ambities kunt combineren met uw gezondheidsklachten.
Herkent u zich in een van de volgende situaties?
- U wilt heel graag blijven werken maar u merkt dat u continu op uw tenen loopt waardoor uw leven nu uit werken en uitrusten bestaat.
- U bent benieuwd hoe u met uw beperkte energie toch aan het werk kunt blijven.
- Uw baas wilt graag dat u aan het werk gaat, u merkt dat dit (nog) niet lukt op een manier zoals hij/zij dat graag ziet. U worstelt hoe u hiermee om kunt gaan.
- Collega’s en leidinggevenden begrijpen niet altijd waarom u de ene dag van alles kunt en de volgende dag heel weinig. U vindt het moeilijk aan uw werkgever en collega’s uit te leggen wat u mankeert en wat uw beperkingen zijn.
- Fulltime werken gaat niet meer maar u wilt heel graag uw eigen geld (deels) verdienen. U ziet als een berg op tegen het thuis zitten en wilt dolgraag met de energie die u hebt aan het werk.
Doet zich een van de bovenstaande situaties voor? Neem dan contact op.
Stelt u zich eens voor dat u
- aan uw werkgever en collega’s duidelijk kunt maken wat uw beperkingen zijn en wat u nog prima wel kunt doen;
- weet hoe u uw werk zo inricht zodat u kunt blijven functioneren;
- met verminderde energie toch met uw ambities en dromen aan de slag kan;
- een betere balans hebt tussen uw werk en uw privé-leven.
Werkwijze
- We beginnen met een uitgebreid startgesprek. Deze kan live of telefonisch of via Skype plaatsvinden. Daarin bespreken we waar uw tegenaan loopt en waar de knelpunten in uw werk zitten in relatie tot uw gezondheid.
- Aan de hand van de uitkomsten van het startgesprek kijken we welke invalshoek voor u het beste werkt. We maken een plan van aanpak en bespreken dat met u. In het plan van aanpak staat onder andere hoeveel gesprekken we denken nodig te hebben en in welke frequentie.
- Tussen de sessies door hebben we waar nodig via e-mail contact. In elke sessie krijgt u ook praktische handvatten die u ondersteunen en die u direct in de praktijk kunt toepassen. Bij elke afspraak kijken we of we op koers zitten en sturen we waar nodig bij.
Een maand na afloop vindt er altijd een evaluatiegesprek plaats. Daarnaast kunt u 3 tot 6 maanden na de eindevaluatie nog bij ons terecht voor nazorg.
Resultaten
- U weet hoe u gemakkelijker aan het werk blijft ondanks uw gezondheidsklachten.
- U herkent snel bij uzelf wanneer uw grens bereikt is en wat u kunt doen om te voorkomen dat u uzelf overbelast.
- U communiceert gemakkelijker op het werk zodat miscommunicatie en dreigende conflicten aanzienlijk verminderen.
- U maakt keuzes die het beste bij u passen en u bent in staat prioriteiten te stellen.
- U weet wat uzelf kunt doen als de bedrijfsarts en werkgever niet op een lijn zitten.
- U hebt een balans tussen uw werk en uw privéleven.
- U hebt weer grip op uw situatie
Wilt u dit ook? Neem dan per mail contact op of bel naar Tamara Bijleveld 06 – 413 217 15.