Voorkom dat irritaties uitmonden in een conflict
Het overkomt iedereen wel eens op het werk. Irritaties over een collega of leidinggevende in de aanpak en begeleiding van medewerkers met gezondheidsproblemen. Wanneer de spanning toeneemt en het blijft ‘sudderen’ is de kiem gelegd voor onrust op de werkvloer. Spanningen en onrust op de werkvloer kosten veel energie en verminderen het werkplezier en de kwaliteit van het werk.
Vaak begint het met een kleinigheid wat onbedoeld uitgroeit tot iets groots. Miscommunicatie, onbegrip en andere interpretaties gaan de boventoon voeren.
Roep dan de hulp van een buitenstaander in die fris tegen de situatie aankijkt en helpt de kluwen te ontwarren. Hoe eerder u erbij bent, hoe beter het is voor beide partijen. Een professionele begeleider kijkt met een helikopterview en benadert de betrokkenen op een neutrale manier en met een frisse blik. We zoeken naar de meest passende oplossing voor alle partijen
Werkwijze
- Na een inventarisatieronde waarin we met betrokkenen spreken brengen wij in beeld brengen waar de knelpunten van het conflict zitten, en onderzoeken wat de mogelijke aanleiding/bron kan zijn.
- We maken een zorgvuldige analyse en presenteren een plan van aanpak met mogelijke oplossingsrichtingen die we met elkaar bespreken.
- Waar nodig ondersteunen wij de uitvoering van de oplossingsrichtingen.
Resultaten
- u weet wat de oorzaken van het (dreigende) conflict zijn
- u weet hoe u de oorzaken aan kunt pakken
- u weet welke vervolgstappen op dit moment voor u de beste zijn
Locatie
De gesprekken vinden bij u op locatie plaats of op een andere locatie indien gewenst.
Is hulp bij een (dreigend) conflict wat voor u?
Wilt u meer informatie of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op of bel met Annemiek de Crom 06 – 505 555 26 of met Tamara Bijleveld 06 – 413 217 15.